Mad og amning - 10 mdr.

20. oktober 2010

Alder:
10 mdr.

Mad og amning - 10 mdr.

Kære Helen

Så er jeg her igen:-)

Lille pigen er nu blevet 10½ måned og hun er en meget glad, tillidsfuld og smilende datter, hvor er det dog skønt at være mor. Nå, men det er jo sådan set ikke det jeg vil fortælle/spørge om:-)

Jeg har jo modtaget nogle rigtig gode madplaner fra dig, som hun trives super med. Vi elsker alle tre vore spisestunder og det er skønt at se hvordan hun bare spiser og udforsker al mad, at få lov at sidde med sin egen lille skål rejer, så er hun henrykt.

Jeg vil dog gerne, hvis du vil lave endnu en madplan.

Jeg har også lige et par spørgsmål:

1. Jeg ammer stadig og vil høre hvor meget/hvor lidt ...

Annonce

... Viktoria skal ammes/have mælk? Jeg ammer på nuværende tidspunkt 1 før hun skal sove og 1 i løbet af natten.

I den forbindelse:

2. Hun kommer i seng ca. 20.15-20.45 og står op kl. 06.45-07.00. Hun ammes lige inden hun skal sove og spørgsmålet går så på, skal det i hendes alder være fuldstændig udelukket at få mad fra hun kommer i seng til hun står op? Eller må hun gerne ammes en enkelt gang? Jeg ammer hende nemlig ved 01-02.00 tiden en enkelt gang, men er det noget hun skal vænnes fra og i så fald hvordan gør jeg det?

Jeg har fulgt din madplan, så jeg vil mene hun får det hun skal have.

Mange tak.

Kærlig hilsen
Maibrit

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder